Fredag vecka 2

Så fort de går, de här semesterveckorna. Måndagen använde jag dels till en morgonpromenad, dels till att storstäda huset - det som inte blev gjort förra helgen, eftersom vi då hade sommarens värmerekord. På tisdagen var det dåligt väder, så jag åkte till gymmet när sonen farit på jobb. Blev i alla fall en dust med några köksskåp och en dust med brännässlorna i bärbuskarna. På onsdagen var det ungefär samma program, med den skillnaden att Herr Nizze och Nizze 1 åkte till svärmor. Jag klippte gräs hos mamma och så for jag på långpromenad med en väninna. På torsdagen regnade det på morgonen, så jag förde sonen till jobbet och åkte på gym själv. På kvällen blev det bättre väder, så jag och mamma åsåg Esse Run. Tyvärr kunde jag inte delta i år. OK. Kunde och kunde. Jag kunde ha gått runt banan, men det kändes inte roligt. Gå lugnt kan jag göra utan att betala för det. Ska jag vara med i ett motionslopp, ska jag springa. Så tyvärr. Det kändes faktiskt surt, eftersom solen sken genom hela loppet. Regn tidigare på dagen borde ha gjort att luften var bra - men det var åska i luften, så det kan hända att det inte var så lätt i alla fall för dem som sprang. I dag förde jag sonen till jobbet, eftersom de lovat ordentligt med åska och regn till klockan 14 då han slutar. Tills vidare är vädret riktigt bra, jag har hunnit med min promenad och hunnit städa dagens låda och dammsuga. Så nu ska jag gå ut en stund, innan det är dags att laga lunchen. Herr Nizze och Nizze 1 är till stan för att besikta bilen som Nizze 1 ska ha. Få se nu, hur det lyckas. Det var en pärs att få upp Nizze 1 ur sängen. I dag miste jag totalt besinningen och skrek att det är konstigt att det är ett j***a spring här hela nätterna, men sen när man ska upp och göra något, så då är det hopplöst. "Lugn dig nu", säger Nizze 1. Men anser man sig så vuxen att man anser sig få vara ute så länge man vill, och så vuxen att man får dricka alkohol när man vill - ja, då ska man också vara så vuxen att man stiger upp och tar ansvar i familjen. Men se, det går inte hem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider