Tisdag vecka 4

Jaha. Vecka 4 har väl inte börjat så där väldigt lovande. Vädret har varit OK. Jakobs Dagar har börjat men fru Nizzan har inte gjort något vettigt alls. Nå. Tvättat fönster. Lagat mat. Städat något skåp och varit ute på skogsarbete i stället för långpromenad. Allmänt sur och olustig är hon i alla fall. Vet inte varför hon inte kan koppla av och ta det lugnt och läsa en bok.

I dag, när Nizze 2 farit på jobb, beslöt hon sig för att ta en runda till skogen innan herr Nizze skulle åka iväg till svärmor. Solen sken, hon var ändå rätt uppåt. Och vad hände? Jo, telefonen ramlade ur fickan, ner på stenplattorna. Och vad hände ytterligare? Telefonskyddet fixade inte att skydda skärmen, som sprack mitt itu. Och vad värre var: Telefonen vägrade samarbeta. Inget annat var sönder, förutom just skärmen. Och det gick inte att göra något alls. Varken svara på samtal eller knacka in pin-kod. Så. En och en halv timme i skogen, sedan en snabb dusch och så iväg till stan för att leta ny telefon. Nu tycks jag ju avverka en telefon per år, så det var lockande att köpa en telefon man kan ringa och sms:a med. De kostar bara 30 euro. Och håller garanterat längre. Men så ville jag ju ändå ha en smarttelefon. Och så köper jag min tredje Lumia. Trots att mina Lumior gått sönder. Men jag har en Lumia 630 på jobbet och då är det så mycket enklare att ha en likadan privat. Så nu har jag använt dagen till att starta min nya telefon. Och hurra. Det gick enkelt, tack vare mitt Microsoft-konto. Så nu har jag igen en fungerande telefon. Utan att jag skrikit alltför mycket. Gick bara åt en kanna kaffe.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider