Semester vecka 2 inleds

Efter midsommaren arbetade jag en vecka. Semestern inleddes i kyligt väder på lördagen, då jag var och tog betalt för maten vid SLEF:s sommarfest, som detta år hölls i Esse. Jag hade på mig långkalsonger och extra tröjor, men jag frös ändå. På eftermiddagen den dagen träffade jag också en kompis från studietiden, som jag inte tror jag träffat sedan någon gång i slutet av 1980-talet, när vi båda var bosatta i Västra Nyland.

Därefter har semestern gått lugnt till. Vi har besökt min kusin i Larsmo, en annan kusin i Esse och så har jag städat litet, klippt gräs och rensat ogräs. Eftersom Nizze 2 är begåvad med sommarjobb, så stiger fru Nizzan upp klockan 7 för att laga en liten matväska åt honom. Det betyder att fru Nizzan fått promenerandet undan före 10 på morgnarna. Storstädningen är dock inte gjord ännu, trots att sommarens första semestervecka är avklarad. Storstädade badrum och grovkök i förra veckan, men tyvärr märks det inte längre. Jag har också haft en dust med brännässlorna som växer bland våra bärbuskar, men jag har klarat av bara en tredjedel av dem ännu. I natt har det varit frost på många håll. Tvära kast. I fredags var det närmare 30 grader varmt och jag lyckades bränna ryggen.

Nizze 1 sover. Han har fått körkort, är myndig och allt vad därtill hör, så fru Nizzans nerver prövas. Skulle Nizze 1 vara lika ordentlig som fru Nizzan varit i sitt liv, skulle det inte vara några problem. Men tyvärr har inte fru Nizzans inställning till alkohol nedärvts. Inget allvarligt har ju inträffat, men fru Nizzan är ju orolig i alla fall. Men man kanske vänjer sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider