Dag 1 på semestern

Årets midsommarhelg var regnig. Rätt skönt - vi hade haft torka i ca sex veckor. Som vanligt firade vi hos och med Unga Familjen och en annan familj.

I dag har jag hittills klarat mig utan sommarmigrän. Har  a) skrivit under ett protokoll, b) varit till hjälpmedelscentralen för mammas räkning, c) varit och handlat i Jakobstad för mammas räkning, d) tagit passfoto, e) hämtat tvättmedel, eftersom jag glömde det när jag var i Stan, f) klippt gräs, g) lagat mat i samarbete med Herr Nizze (som för övrigt dammsög också), h) plockat bort lite ris från en åker. Det var dag 1, det. Herr Nizze for till Loppis. Jag tycker inte Loppis är så himla kul, så jag är hemma. Funderar på att börja vika kläder. Men först ska jag ta en tupplur. Man har ju semester. Vackert är det igen. Ca 20 grader varmt. Helt acceptabelt. När jag klippte gräs rann svetten. Vi hade för övrigt besök av en kråkunge i dag. Trodde att den inte kunde flyga. Men det kunde den visst. Nog när hundarna tänkte ta sig ett skrovmål. Så här nära kom jag, och jag fick till och med hålla den i famnen.... Tror den tappat bort sina föräldrar.

Läste för övrigt, på tal om helt andra saker,  i Österbottens tidning att det är ett nytt lagförslag på gång gällande ersättning till dem som omkommer/blir skadade under beväringstiden. Men det ska förstås inte gälla retroaktivt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider