Lördag vecka 1, dag 6 på semestern

Onsdagen bjöd alltså på fint väder. Jag använde dagen till att slåss med mammas och våra törnrosbuskar för att klippa bort alla torra kvistar. Påföljden är att jag fortfarande har en massa stickor i fingrarna. Trots handskar.

På torsdagen var det mulet. I stället för att städa åt mig själv, städade jag åt mamma. Det behövdes, trots att hon städar själv varje vecka. Och himla viktigt är det att städa till helgen. Det är liksom ett livsviktigt projekt. Så nu gjorde jag min plikt denna gång. När Nizze 1 kom hem med bilen (Herr NIzze var hos Svärmor), åkte jag ut på egna ärenden.

På fredagen städade jag hemma. När Nizze 1 kom från jobbet, kom han tillsammans med Herr Nizze. Nizze 1:s bil hade brakat ihop, när han skulle backa ut från jobbet. Så nu sitter vi här med en bil på obestämd tid framåt. Där fick jag, jag som inte gick med på att köpa bil i våras. Nå. Det är inget större fel, men ändå.

I går kväll besökte vi goda vänner. I dag har jag inga större planer. Ska på konfirmation + kaffe i morgon. Har litet ont i halsen och är ganska trött. En bekant från södra Finland är i Terjärv i helgen, men eftersom vi nu har bara en bil så tror jag inte att jag prioriterar det.

Att sådant.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider