Student nummer 2 och vintersemester

Tala om att placera vintersemestern lägligt. Vi har haft varmare de tre senaste veckorna än vi hade på hela sommaren i somras, tror jag.

Nu har vi dock återgått till det normala. Kalla, nordliga vindar. Men det har inte regnat sedan början av maj, så jag har sett riktiga sandstormar på åkrarna ibland.

Vintersemestern gick åt till städning och bakning, i stort. Började med ett rejält sammanbrott där hela familjen fick en utskällning. Men, efter det gick det bättre.

Ja... så är student nummer 2 avklarad. Emelie Forsén tog foton av studenten (de finns på hennes webbplats på pixieset. Lite av hennes andra fotografier kan man också se här:./Emelies foton.

Fotona här är mina egna. INTE professionella,  utan tagna med Nokia 5...

Känslan var kanske inte lika överväldigande som med Nizze 1. Jag visste vad som väntade, hur dimissionen skulle vara. Och jag har nu haft Nizze 1 borta i princip 1,5 år så på något sätt har jag börjat förstå, att det är så här det ska vara. Även om det är vemodigt.



Många var gästerna som kom och uppvaktade. Ett stort tack till alla! Och tack till vännerna i köket!
Nu väntar vi resultaten från urvalsprov och antagning på betyg. Och i januari väntar armén. Been there, done that. Men jag måste medge att det är ganska roligt att vara fyra stycken hemma igen. Med allt vad det innebär av kompisar som kommer och går.

Nizze 1 sommarjobbar i Staden. Studenten Nizze 2 har inget jobb, så han är vår hushållsslav.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider