Söndag vecka 4

Som vanligt den här tiden på semestern (nästan årligen) får jag semesterdepression. Jag har nu haft fyra veckor semester. Dvs. skulle jag inte ha jobbat så länge, skulle semestern vara slut nu. Men jag har två veckor kvar. Ändå känner jag mig trött, ledsen och har tråkigt. En konstig oro i kroppen. Känslan av att  jag inte är redo att  börja jobba. Att jag har en massa saker ogjorda här hemma. Nu börjar Jakobs Dagar. Inte för att de är viktiga för mig, men de är ett tecken på att sommaren kulminerar. En sommar som varit otroligt varm och torr. Vi har haft temperaturer på över 30 grader.

Denna vecka var jag och Nizze 2 på en kort semesterresa till Helsingforsregionen. Vi såg på 5 olika bostäder. Det slutade med att vi skulle ha fått en cellbostad - men till ett pris som är dubbelt dyrare än studentbostaden han tackade nej till.så nu står han fortsättningsvis utan bostad, men inleder på brorsans soffa, tänkte vi. Det gäller ju bara några månader tills militären tar vid. I övrigt var det en bra resa. Förutom värmen, då. Fick se olika delar av Helsingfors och Esbo. Åkte kollektivt och fick se stället där han ska studera.

I dag har jag gjort ingenting. Sovit. Klippt mammas gräs.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider