Tisdag vecka 2 av semestern

På lördag kväll hade vi gäster. Söndagen gick i ett huj. Vi var kyrkvärdar vid konfirmationen. Sedan var vi på konfirmationskaffe till våra bekanta. Efter det lagade vi mat till familjen och sedan blev det en tupplur för min del. Herr Nizze hade besök av en kund, så han väckte mig eftersom det visade sig att jag och kundens dambekanta var ytligt bekanta från en gången tid.

I går var det fint sommarväder och jag höll på ute i trädgården hela dagen.

I dag har jag varit småirriterade. Ena bilen på verkstaden betyder att fyra personer är hänvisade till en bil. Inte kul alls. På måndag kväll berättade Nizze 2 att han borde vara i Jakobstad kl. 15 på tisdag (= i dag). Gamla mor skulle vara i Bennäs 13-tiden. Nizze 1 skulle vara på jobb från kl. 7-15.30 ungefär. Därtill skulle Herr och Fru Nizzan vara vid frissan kl. 13.45. Nästan omöjlig ekvation. Slutade med att Fru Nizzan beställde taxi åt Gamla Mor. Nizze 2 fick skjutsa Nizze 1 till jobbet. Herr och Fru Nizzan fick cykla till frissan. Sedan skulle Nizze 2 hämtas från bilskolan. Nizze 1 dök inte upp. Klockan var lite före 18 när Nizze 2 meddelade att han nu var klar. Då fick vi tag på Nizze 1, som nog skulle komma hem om en stund.  I stället åkte han och hämtade Nizze 2 till stan. Efter kvällsmaten försvann Herr Nizze med bilen. Och Nizze 1 försvann någonstans. Jag fick inte veta vart. Så jag och Nizze 2 sitter vid varsin dator. Ute är det mulet. Fönstren smutsiga. Promenad och cykling har varit dagens motion. Har inte lust med någon annan träning i dag. Har städat ett skåp. Försökt vika ihop plastväskor för att de ska ta mindre utrymme. Försöker tycka att det här är en vilsam och skön kväll. Men inte riktigt. FAst nu tror jag Herr Nizze kommer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider