Vecka 3

Så är vecka 3 avklarad. Vad jag gjort? Inget speciellt. Förra lördagen besökte jag alltså laestadianernas sommarfest igen. Och funderar igen på, vad det egentligen är som skiljer dem från den tro jag har. Förkunnelsen de har, är konservativ, inriktad på familjen. Och denna gång kom de sociala medierna fram ganska mycket. Att man kanske kunde begränsa användningen av dem och i stället umgås inom familjen. Helt befogat. Samtidigt påpekades också att man frimodigt skulle dela med sig i sociala medier att man är på sommarfest och på så sätt vittna om sin tro. Känns också igen från min ungdom. Fast då fanns ju inga sociala medier. Men ändå skulle jag inte kunna tänka mig att bli medlem i den rörelsen.Jag vill ha min frihet, den frihet jag har inom den lutherska kyrkan. Att lyssna, ifrågasätta och ta vara på det som är gott. Och då menar jag inte nödvändigtvis att det är "gott" för mig, men gott enligt Bibeln.

På söndagen var jag och hälsade på mamma till intervallvården. På måndagen förde jag Nizze 1 på jobb, hämtade mamma från intervallvården, hämtade Nizze 1 från jobbet och så hämtade vi KYG från bildoktorn.  Det var den dagen, det.

Tisdagen fick jag kaklen i badrummet putsade. Det var inte meningen, men jag råkade i misstag torka lite, och märkte att de var helt svarta.

På onsdagen var jag med mamma till frissan och på kvällen hade vi en trevlig kväll med goda vänner.

På torsdag  åkte herr Nizze till Svärmor. På kvällen hade han med sig en kompis, som stannade här till i dag.

I fredags  var herrarna på loppisrunda, jag gjorde inte så mycket. Det gamla vanliga. Tvätta, städa, promenad.. Sen blev det ordentlig åska. På kvällen var det vackert igen, så då tog jag mamma på en liten biltur. Herrarna var ute på cykeltur.

I dag har jag besökt gravgården med mamma, handlat med mamma, besökt Fornstugans sommarmarknad. Dit for grabbarna också, men de for tydligen annanstans efteråt, för marknaden slutade för en halv timme sedan. Att sådant i dag. Det är varmt. 30 grader i solen, där kunde jag inte sitta/ligga. Ca 24 grader i skuggan. Där var det sval vind.

Och jag har börjat läsa Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm. Kanske jag lär mig ha semester innan jag ska börja jobba igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider