Antman och Nyman

Jag läste två intressanta kolumner i Vssabladet i dag. L Antman tyckte att ungdomar som inte tror på Gud skulle åka på prometheusläger i stället för konfirmationsläger. Det ligger något i det. Som församlingsaktiv vill jag förstås att mina barn åker på konfirmastionsläger. Jag har döpt dem i kyrkan och då vill jag också att de ska gå i skriftskolan. Däremot tycker jag, precis som Antman, att de inte ska stå i kyrkan och bekänna en tro som de inte vill bekänna sig till. Konfirmationen borde återfå sin ursprungliga mening, inte vara något som alla andra gör.

Malin Nyman skrev att hon inaktiverat sitt facebook-konto. Hon tröttnade på att varje diskussion inleddes med att "jag läste på facebook" och att man inte riktigt vet vilka som ser det man skriver osv. Dessutom tog det en massa tid. Jag har varit på facebook drygt ett år. Det roliga är att hitta folk jag inte haft kontakt med på många år. Det tråkiga är, att sedan antalet vänner når upp till 100, så blir det för mycket av det goda. Och det är svårt att ignorera någon som vill bli vän. Då tycker jag bättre om bloggen. Då är jag medveten om att alla kan läsa det jag skriver, och skriver därefter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider