Jobb igen

Så var det dags. Efter sex veckors ledighet är det dags igen att börja jobba. Det kändes rätt trögt i dag, men så småningom kanske man kommer in i systemet igen. Familjen hälsade på hos släkten i södra delen av landskapet i går, vi sov över där och så åkte jag därifrån till jobbet. Nu gör jag som alla andra, sitter vid min dator och hoppas att någon annan ska åta sig att reda upp i köket efter kvällsmaten = resterna efter lördagens grillfest. Till på köpet är tydligen alla småirriterade, även jag brände propparna och smällde i dörren när tonåringen fräste åt mig. Väldigt omoget när man är 40+. Å andra sidan är jag väl i övergångsåren, så jag kan skylla mina reaktioner på det. Bara maten har satt sig, ska jag ta mig en kvällspromenad, under förutsättning att det inte regnar. Maken talade om en cykeltur, men när jag frågade tidpunkten fick jag inget svar, så jag ska leka mykkäkoulu här ett tag och se om han märker när JAG slutar prata. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider