Höstkväll

Så har hösten kommit. Inte alls lockande att bege sig ut på promenad i det fuktiga vädret. Soffhörnet känns bättre i kväll - likaså den väntande bastun. Vore jag aktiv skulle jag ta en
dust med WiiFit, men jag har känt mig litet snuvig i dag, så jag ska ta det lugnt.

Ensamma i huset med hund och katt är jag och min man. Pojkarna har åkt på läger och ska komma tillbaka på söndag om allt går väl. Kan tänka mig att det är prestige i att inte komma hem i förtid, så blir inte snuvan värre så har vi nog ett ledigt veckoslut. Tycker jag saknar dem redan.

Idol har jag aldrig tidigare följt med. I år har jag börjat se, bara för att Geir Rönning och Elin Blom är med. Kan säga att mina favoriter hittills varit Alice och Geir och så den nittonåriga flickan som alltid ser så glad ut och så förstås Elin. Fast nog finns det andra som är bra, också. Måste vara surrealistiskt för Geir Rönning att vara där med sådana som kanske är i ålder med hans barn. Det fattar jag, att Geir inte vinner idol. Det är inte femtioåriga tanter som jag som röstar i Idol. Inte blir Elin heller idol. Hon har ingen hejarklack som kan sitta och rösta om hon går så långt. I så fall borde alla som röstat på henne i MGP och Euroviisut köpa svenska telefonkort. Men visst märks det att både Geir och Elin har scenvana. De verkar inte hetsa upp sig i första hand.

Nu ska jag gå i bastun och njuta av lugnet. Senast vi hade bastu slutade det med en liten brand i pannrummet. Branden hade inget med bastun att göra, men händelserna sammanföll. Det slutade väl och vi får allt från försäkringen - men man blir skakad till tusen av brandungar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider