Första arbetsdagen avklarad

I går kväll när vi skulle se på friidrott från OS gav IPTV:n upp. Fel på sladden, konstaterade husfar och bytte sladd och så kunde vi se på OS. Nizze 1 och Nizze 2 muttrar dock över att datorerna och Ipodarna inte får nätkontakt. Denna dator fungerar dock. Men det är herr Nizzes, så egentligen får inte jag heller sitta här. IPTV lär inte fungera, heller, trots kontakter till JNT.

Ute skiner solen. Kanske jag borde ta en promenad, det utlovas visst regn i morgon.

Första arbetsdagen alltså avklarad. Ack, så trögt det var. Jag har bara hunnit rensa och besvara mejlen. Dessutom sov jag illa i natt. Hoppas jag sover bättre nu, annars får jag sjukskriva mig innan jag ens kommit igång med jobbet. Det är så där när man har mummokuume. Som om inte den skulle räcka, så får man sömnproblem och när man inte kan sova, så måste man ju grubbla på all världens problem och ta ut sorger i förskott.

Nu signalerar hundarna att någon besökare är på väg. Lär dock inte vara herr K, en stor labrador. När herr K kommer, hörs det på en kilometers avstånd att han är här. Så arga är de. Herr K är en snäll figur som springer runt i byn. När herr K:s ägare hör våra hundars ilskna, gälla skall brukar de ibland sätta sig i bilen och förbarma sig över oss och ta hem herr K.

Fröken D brukar också hälsa på, men det är en annan sak. Fröken D är syster med familjen Nizzans yngre hund Klinga och dotter till den äldre hunden Tessa. De har bara roligt tillsammans. Fröken D var faktiskt inne och hälsade på en kväll. Jag undrar om hon kände igen sig?  Och slutligen brukar herr M hälsa på, men han är också rätt populär. Han är nämligen far till Klinga. Det är mysigt att bo på landet, då kan man tillåta sig att låta hundarna ha trevligt tillsammans. Grannens hund Fru B är dock kanske inte så glad åt vår lössläppthet. Fru B i granngården hålls, enligt ordningsstadgan, kopplad och är förstås förgrymmad över att familjen Nizzans hundar kommer och stör henne och stjäl hennes mat. Och ja, fru Nizzan skäms som - just det - en hund över att hon inte har ordning på sina hundar.

Kommentarer

  1. Här fungerar nog IPTV bra....
    Hoppas att du får sova bättre i natt nu då!

    HA en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Ännu en vecka som gått, och snart ser vi vad den nästa har att ge oss. Vi skall tänka positivt, för att bekämpa den negativa saken. Hoppas hundarna, katten och karafolket därhemma uppför sig väl. Hoppas på en bra vecka, motgångarna till trots.

    SvaraRadera
  3. Jajamen, fram med optimisten. Herrn i huset beskyller mig för att vara obotlig pessimist. Och idag är det t.o.m. sommarvärme.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider