Söndag

Sista dagen innan jobbet börjar. Sitter och stirrar på mina smutsiga fönster och mitt ostädade hus och konstaterar att denna semester inte blev som jag tänkte. Men livet är sådant. Nu tar vi en dag i sänder och försöker börja orka jobba igen.

I går var vi på bröllop. Inte som gäster,  men i köket. Vi var ca 25 skaffare och antalet bröllopsgäster 300. Vi hade nog att göra, det kan jag säga. Klockan 12 gav vi upp, våra kära vänner fick slita för oss resten av natten. Jag suckade när jag såg högen med disk. Det är ganska roligt att vara skaffare på bröllop, men när det är 300 gäster och man ska vara med från början så är det litet tröttsamt. Det borde vara ett nytt gäng som tar hand om kaffet och efterstädningen, tycker jag... Själv hade jag ett bröllop med 70 personer och hade hyrt in personal och det är ju litet annorlunda. Då får de ju betalt för sina timmar, vi gör det ju för att det är roligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider