Sista dagarna

Denna vecka har vi haft hageldrivor ute på gården. Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen, som min finskspråkiga FB-vän skrev om fotografierna.

I övrigt har jag ägnat tiden åt att hälsa på pappa och köra Nizze 1 till diverse aktiveteter. I dag tillbringade jag dagen i Vasa med mamma och pappa. Ärendet var inte roligt, men nödvändigt. I kväll var vi "skaffare" samlade tillsammans med morgondagens brudpar och deras föräldrar. Vi fick litet information om morgondagens bröllop. Just nu har jag ingen som helst lust att vara "talkojobbare" på ett bröllop. Samtidigt behöver jag skingra tankarna litet efter en intensiv vecka med mindre trevliga saker att fundera på. Får hoppas jag håller ihop. Det brukar vara ansträngande att vara i köket på bröllop. Men roligare än att vara i köket på begravningar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider