Fredag

Nej, någon fasta från bloggen blir det inte. Inte med maten, heller, fastän vågen säger att jag borde fasta.

Skönt är det att äntligen få vara ledig. Hela två dar i nästa vecka ska fru Nizzan ha semester. Sedan blir det jobb igen. Men, man ska väl vara tacksam att ha ett jobb i dessa tider. Ett intressant jobb, dessutom, även om det är mycket som gör att det inte är lika roligt som förr.

Jag misslyckades för övrigt med min pedagogik hemma. Nizze 2 förstod INTE presens, imperfekt, perfekt och pluskvamperfekt i finska. Undrar om jag har lättare tenter åt mina studenter, eftersom de flesta klarar dem. Fast jag undervisar förstås sällan i finska. FAST det är mitt biämne. Och Nizze ett, stackarn, har feber, hosta, ont i huvudet, snörvlar. Lämpligt till sportlovet. Inte lätt att  vara ung.

Och VM i skidåkning har inletts. Inte blev det någon segerfest för finländarna, inte. Men då kanske vi kan lita på att DE åtminstone inte är dopade i år. Eller kan vi?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider