Hemma igen

Åter en vecka med cirkelträning en kväll och undervisning två kvällar. Han faktiskt med ett gympass efter undervisningen i går. Det var bra sätt att rensa hjärnan. Och dagen i dag inledde jag med tre oförberedda lektioner.  Jag hade tänkt jobba med dem efter kl. 19 i går, men det blev gym i stället. Hjärnan var helt tom. Tacka vet jag gammal skåpmat. Jag hoppas att ingen gått samma kurs med mig förr. Jag tyckte jag fixade det rätt bra, men studenterna kanske har annan åsikt.

 Inte att undra på att jag började leta efter Smartboarden eller Whiteboarden och pennor att skriva med när Nizze 2 förbereder prov på presens, imperfekt, perfekt och pluskvamperfekt i finska. Nå. Nu har Nizzan i alla fall skrivit ett prov åt honom i alla hast. Synd att jag inte vet vilka verb han borde kunna. DET kunde han inte berätta. Så Leena, om du läser det här...det är inte mitt fel att jag inte visste vilka verb han skulle kunna :D

Och så ska vi spara på jobbet. Resurserna blir mindre men kvaliteten ska bli bättre. Har ni hört det förut? Kommer de som har kvar jobben att jobba halvt ihjäl sig för att få behålla jobben, eller blir kvaliteten sämre för att man inte längre har någon motivation? Nej, kritiken är inte till min arbetsgivare. Kritiken går högre upp. Det satsas på ett visst universitet i en viss region, medan resten av landets högskolor blöder. Och jag understryker. Fru Nizzan skriver det här HELT som privatperson.


Så hade jag tänkt fasta från Facebook. Vad gör jag? Jo, går in på bloggen. HM. Det var kanske inte riktigt meningen. Så jag kanske är osynlig här också i 7 veckor, fram till påsk. Vem vet, kanske jag hittar någon ståndaktighet och återhållsamhet inom mig.

Förresten, datorn på jobbet fungerar, äntligen. Efter många timmars arbete kom en av datakillarna på var felet ligger. Och installerade om några program och installerade om printern. Och vips. Inga kraschar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider