Semestern slut

I takt med att mina två semesterdagar är till ända, har magen börjat lugna sig. Jag känner mig fortfarande hängig och har inte idrottat det minsta. Jag ska dock försöka pallra mig till jobbet i morgon för att undervisa ett par timmar och förbereda mig för resten av veckan. Detta under förutsättning att min mage håller ihop, alltså. Och att jag inte får något svimningsanfall eller så. Ryggen bråkar fortfarande litet, men blir långsamt bättre. Tänk, jag som planerat att fara på gym en gång under dessa två dagar. Men nix. Har  promenerat  tre kilometer på fyra dagar, det är allt. Känns som om allt jag försökt bygga upp försvunnit på några dagar. Måste vara knäckande för dem som tränar på riktigt.
Mamma hade hittat Nordisk familjebok från 1929. Där står att man ska vila och ha varmt när man har ischias. Absolut inte röra sig alltså. Numera står det ju överallt att man ska RÖRA på sig så fort det bara går. Jaja.

Nu ska jag börja krypa till kojs för att orka med tre arbetsdagar. Jag har en massa plustimmar jag borde få slut på. Från 1 mars ska vi bara få ha max + 15 timmar på stämpelkortet. Jag har just nu minst +23. Och inte vill jag ge bort dem till arbetsgivaren, så det blir nog att ta mycket korta dagar resten av veckan!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider