Helg igen

Arbetsveckan blev bara två dagar denna vecka. Min maginfluensa satt i ännu onsdag morgon, så när det var dags att stiga upp, konstaterade fru Nizzan att det nog är bäst att hållas hemma. Nå, torsdag morgon tyckte samma fru att NU hade magen lugnat sig. Åt sin frukost, körde till Staden och höll sina lektioner. Efter lunchen var vi där igen. Blubb, blubb i magen. Fort, fort till toa. Nå, det lugnade sig, på hemvägen gick jag till apoteket efter ytterligare magmediciner. Allt till det facila priset av 38 euro. Det var tydligen vad som krävdes för att få magen att lugna sig. I dag var den nästan normal. Min ryggvärk har ännu inte gett med sig riktigt, men jag kan åtminstone ta mig i och ur bilen utan att skrika som en gris och utan att halta resten av dagen. Intresseklubben kan anteckna detta. De som inte gillar att läsa om mina sjukdomar kan välja någon annan trevlig blogg, t.ex. Posshill på wordpress. Jag menar: tycker man att jag skriver trivialiteter finns det ett enkelt sätt att undvika dem: välj en annan blogg.

Övrigt då? VM i skidåkning har gett Finland en bronsmedalj. Vackert så. Intressant är att notera att damerna grät för att de blev femma i stafetten, männen var mycket glada över samma placering. Givetvis skulle den placeringen inte ha kommit om de andra hårdkört där framme, men Heikkinen gjorde det bra och alla hängde inte med i "promenadfarten".

Uppdrag gransknings program om dopning blev ungefär som "Sinivalkoinen valhe" och allt övrigt som haft att göra med finska dopningsskandalen och dopning i övrigt. Halvsanningar, saker man inte kan verifiera, "vi har aldrig gjort något fel". OM, jag säger OM, man varit dopad så förstår jag att man inte vill "tala ut" och kommentera blodvärden. MEN, jag säger MEN, alla dessa som är SÅ oskyldiga och som säger att mätinstrumenten varit fel, VARFÖR kan de helt enkelt inte visa sina blodvärden. Är man oskyldig är det väl inte så viktigt med sekretess.





Kommentarer

  1. Inte är väl fru Nizzan dopad, när magen krånglar. I doping gäller inte alltid vett och etikett, utan rätt etikett. Det ordnar sig säkert. :P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider