Vacker söndag

Det blev en förmiddagspromenad på 5 km i dag. Nu har jag använt några timmar till att planera lektioner. Senast hade jag dock tre åhörare, så jag tänker inte offra mera tid på att förbereda mig. Jag kan använda av min flextid och stämpla ut och göra resten av förberedelserna på jobbet i nästa vecka. Nog för att jag har trevligare saker att göra på min fritid, men saker ska fixas hur som helst.

Ute skiner solen, solfångarna ger varmvatten dagtid, så man ska väl vara nöjd, även om det är kallt. Jag gillar ju inte våren, så mig stör det inte att jag slipper fundera på trädgårdsarbete någon månad till.

Nu börjar sönerna höra efter kaffe och mat, så jag måste väl gå ner och börja fundera på dagens meny. Torde bli antingen makaronilåda eller lasagne. Herrn i huset for ut på något jobb, så jag kan inte få någon annan att vika kläder och stryka kläder, heller. Håhå. Har just förberett konditionalisövningar. Så jag säger bara: Om jag vann ett par miljoner euro på lotto, skulle jag anställa en städhjälp ett par dagar i veckan. Fast å andra sidan: om jag hade en städhjälp, så skulle jag ju ändå själv vilja veta var alla saker finns. Så jag skulle ända bli tvungen att vika mina kläder själv. Det var konditionalis, det.

Så en sång som nästan fick mig att stortjuta när jag körde till jobbet en dag. Men det fixade sig, jag blev ingen trafikfara.  Vissa saker i texten är så precis som det känns..... Hur som helst, så har Magnus Uggla blivit en som jag gärna lyssnar till de senaste åren. Hans sånger får allt mera djup och relaterar till det liv man lever som 50+.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider