Jobb, jobb, jobb

I kväll har jag den stora glädjen att sitta och tentövervaka, hela fem personer. Jag väntade fyra till, men de tycks komma nästa vecka, så jag får sätta ihop en ny tentamen. Underbart. Nå, jag är även i övrigt rätt sur och ur gängorna. Jag har själv ordnat för mycket jobb åt mig, så jag borde inte klaga. Men så där är det. Nästa år kanske man inte har något jobb. Tänk, hur det skulle kännas! Vad skulle jag göra? Vad skulle jag studera? Var skulle jag hitta snuttjobb? Som 50 + är man inte direkt populär. Klimakteriekärring som vågar säga ifrån och dessutom inte orkar jobba dygnet runt. Nå. Man ska inte ta ut sorger i förväg. Däremot kan man bygga scenarier och hitta på strategier.



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider