Väl använd tid...

... eller så inte. Stämpeluret på jobbet har envist visat närmare + 30 timmar i februari, trots att vi egentligen inte borde få flexa mera än +15 timmar och -5 timmar. Så i dag jobbade jag i Lilla Staden, i Campus Allegro, närmare bestämt. Klockan halv tre hade jag ännu en hög med tener orättade samt en omtentamen ogjord. Jag gjorde mitt beslut. Grävde bland mina otaliga gamla tenter, klippte och klistrade och fick ihop en ny tent på ca 15 minuter. Beslöt mig för att inte korrigera tenterna som väntar, utan jag slutade på jobbet kl. 15.15 och for till gymmet en timme i stället. Väl använd tid. Och om mina studerande nu läser min blogg och inser att de kan läsa en gammal tent för att bli godkända...Ja, då säger jag bara: Lycka till! Ni kan försöka gissa vilken av de femtielva versionerna jag valde denna gång. Kan ni alla mina gamla tenter, kan ni ganska mycket. Och ni som väntar på era resultat: Tyvärr har jag en 14-åring som ska firas på lördag och tyvärr har jag lektioner som ska förberedas till nästa vecka, så tyvärr tänker jag inte rätta tenterna i helgen heller. Däremot ska jag försöka få det gjort på måndag.

Och ja, man ska vara glad att man har ett intressant jobb. Det är bara det, att det blivit litet mycket av det goda den sista månaden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider