Kireä takareisi

Så kallade massören min onda rygg. Inte blev benet och ryggen mindre sjuka av det. Hur som helst konstaterade vår hälsovårdare i dag att:

a) fru Nizzan ska sitta så litet som möjligt
b) fru Nizzan ska inte ligga sig frisk
c) fru Nizzan ska gå mycket, i korta pass
d) fru Nizzan ska helst låta bli att gå till gymmet just nu

Stretchningen glömde jag fråga om. Vågar man stretcha när det tar ont i ben och rygg?  Men nog är det ju besynnerligt. Nu har jag levt i tron att jag håller min onda rygg borta om jag går ofta på gym. Ändå kommer Ischias och bråkar med fru Nizzan.

Ja, jag skulle ha kunnat få sjukledigt för att slippa sitta i bilen dagligen. Men var nu sjukledig och trava runt i huset när knoppen är relativt klar (åtminstone tillfredsställande klar). Det leder ju bara till att fru NIzzan sitter vid hemdatorn (än mindre ergonomisk än jobbets dator) och försöker jobba. Och har dåligt samvete för att vara lat.

Nåja. Nu är det påskvecka. Jag har semester i morgon, även om det inte känns så. Ska hjälpa gamla mor med att handla och så borde jag städa. Nizze 1 har dammsugit, så det återstår "bara" att torka golven, skura toaletter och badrum, dammsuga och dammtorka på vinden samt påskpynta. Lär ta hela dagen, det. Jag behöver verkligen mina semsterdagar för att få huset städat.

På påskdagen upphör min Facebook-fasta. Om den gett något? Njaa. Egentligen inte. Jag har ju bloggat   litet mera istället. Det som jag dock märkt är, att jag blev sjukligt beroende av att hela tiden trycka på Facebookappen på telefonen, bara för att kolla om någon uppdaterat eller skickat ett meddelande till mig. Nu har jag i snart sju veckor helt enkelt inte haft appen synlig på telefonen. Och så har jag också kommit till att jag faktiskt inte måste berätta ALLT jag gör i realtid. Vem bryr sig om att jag just nu städar. Eller att jag lagar mat. Eller att jag är sur på herrarna i huset. Visst skriver jag samma sak i bloggen, men inte lika ofta. Förhoppningsvis har jag lärt mig att använda Facebook litet sparsammare.

Kommentarer

  1. Det ser ut som om fru Nizzan hamnar att gå till jobbet i korta pass. Om frun har ischias så rekommenderar jag att hon tänker på att nästa gång det diskuteras bilbyte, så tänk på en bil som man stiger in och opp i, och inte sätter sig ner i. Jag hade ischias innan jag började köra taxi, och nu kör jag mestadels en stor Transit. Där är det inget problem med att sitta och köra. Tänk på det.

    SvaraRadera
  2. Aj jaa, en transit vore något. Måste tänka på saken.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider