Jag träffade kändisar!

I fredags var jag dödstrött när jag kom från arbetet. Jag ångrade bittert att jag köpt biljett till Jeppis jazz - och dessutom bokat bord. Herr Nizze skulle spela, så han skulle äta back stage. Det kändes litet tråkigt att inte ha någon bekant med sig vid bordet - men alltefter vad kvällen led, kom jag till att det varit ett bra beslut att boka bord och äta buffet. De som inte bokat bord och kom senare stod nästan hela kvällen och såg inte alls scenen lika bra. Kvällen började med Charlotta Kerbs och Joonas Haavisto. Charlotta har en vacker och uttrycksfull röst och hennes kroppsspråk gör att det är en njutning att lyssna på henne. Efter den sköna musiken till maten var det dags för Viktoria Tolstoy. Herr Nizze berättade att hon varit tillsammans med dem back stage och berättat att hon skulle åka iväg redan före 4 på lördag morgon...
Det var fjärde gången jag hör Viktoria Tolstoy i  Jakobstad. Lika fantastisk röst varje gång. Och lika chosefri. Inga divalater där, inte. Och den holländske pianisten var fantastisk. Efter hennes framträdande föreslog en väninna att vi skulle gå back stage och prata med henne. "Inte kan vi det", tyckte fru Nizzan. Men så gjck vi dit i alla fall. Vi kunde ju alltid säga att vi skulle träffa våra män - väninnans man Michael är dirigent för Jakob Big Band, som senare på kvällen skulle uppträda med Gunhild Carling. Och Viktoria ställde snällt upp på fotografering. Tack för det, säger jag. Gunhild satt också vid ett bord och blev också fotograferad. Helt vanliga, trevliga kvinnor. Jag har alltid trott att kändisar är höga i korken. Och Gunhild Carling var verkligen en upplevelse. Showare ut i fingerspetsarna. Hon måste ses, det går inte att beskriva henne.  Tänk er en snygg blondin, som spelar trumpet, trombon, blockflöjt, säckpipa och dessutom sjunger och steppar. Det var en otroligt lyckad kväll. Jakob Big Band spelade väldigt bra också. Fantastiskt att musiker som övat tillsammans bara några timmar  (Gunhild hade bara övat med dem på fredagen) får ihop det så bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider