Söndag

I går var det en tröttsam dag. Var på begravning, vårt fadderbarns mamma. Visserligen är fadderbarnet och de andra barnen vuxna, men mamman dog en alldeles för tidig död, mänskligt sett. Det finns många orsaker till att jag tycker att den familjen drabbats alldeles för hårt. Men livet är inte rättvist. Jag lider med familjen och jag skulle gärna vara allsmäktig och ändra på det som skett. Men livet är inte sådant. Vi får bara ta det som det är. För snart ett år sedan förlorade jag min pappa. Han hade fått ett långt och rikt liv och även om jag fortfarande ibland gråter av saknad (senast i går efter begravningen) så var det lättare att acceptera än att en yngre människa måste dö.

I dag har det varit en mera "normal" dag. Litet återhämtning efter gårdagen. Begravningar kostar alltid på, fastän man inte är riktigt nära anhörig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider