Seger över tekniken IGEN

Fru Nizzan har a) lyckats föra över Rihannas låtar till telefonen, b) lyckats ladda ner en föreläsning från Moodle och fått den överförd till telefonen och c) lyckats ladda upp bilder från fredagen och d) klarat av att föra över bilder från skydrive till wordpressbloggen som drivs i studiernas namn. YES. Jag är en modern kvinna i mediesamhället. Dessutom studerar jag just nu EU-Kids On Line - en rapport från år 2012 som handlar om hur 9-16-åringar använder nätet, vilka risker som finns, vad de upplever obehagligt, vilket stöd de får i användningen, deras användning av sociala medier. Ja, nu skulle jag varken ladda ner föreläsningen eller sitta och läsa rapporten om den inte ingick i kursen i Mediekultur. Jag är dock för gammal för att studera bara för studiepoängen. Jag räknar med att lära mig något genom kursen, så jag bläddrar snällt igenom huvudpunkterna. I bästa fall får jag intervjua mina söner om deras nätanvändning. Nu ska jag ut på motionsrunda med föreläsningen i öronen....

Kommentarer

  1. Gratulerar till segern. Jag har ofta försökt överföra ett som annat till telefonen, och det har inte alltid lyckats som jag tänkt det. Men när det lyckas, känns det som en stor seger över tekniken. Jag lyckades efter flera försök att få in Santana samt Gary Moore som ringsignaler.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider