Fastetider

Steg i misstag på vågen hemma hos en bekant förra lördagen. Tyvärr visade vågen ungefär det jag misstänkt en längre tid. Fru Nizzan är sådär 15 kg för tung. Åtminstone 10. Tråååkigt. Och jag fastar inte fast det är fastetid, tvärtom.  Tänk, om jag inte skulle motionera. (Jag vägrar kalla det träna. Förra veckan var jag ändå ganska duktig. Promenad 2 km, gym 30 min på måndagen. På tisdagen promenad 30 minuter. På onsdagen jobbade jag kväll, så det blev ingenting med motionen. På torsdagen stabilitetsträning 30 minuter och på fredagen gym en timme. På lördagen cirkelträning 1,5 timmar. I måndags försökte jag börja löpträna, men det var inte roligt. Dessutom var det snö i dag och kall vind, så jag har bara stretchat, förutom en 15 minuters runda med hundarna.

Fru Nizzan får nog bara konstatera att karaktären är noll. Men nog skulle hon må bra, om hon fick bort 10 kg till nästa år den här tiden. Att få på sig några kilogram per år är inga problem. Men att få BORT ett endaste litet gram, det är tråååkigt. Bara att fortsätta träna, så jag inte är tjugo kg tyngre nästa år.

Nå, Fru Nizzan ska till Åbo i morgon kväll, Har ett par möten på torsdagen. Då blir det inte heller någon träning. Man går inte till något nytt gym kl. 10 på kvällen.

Såg just en finsk film i TV: Kristi brud, hette den. I korthet handlade det om en flicka som skulle gifta sig med sin flickvän. Hon kämpade dock mycket med sig själv, hamnade in  i en konservativ kyrka, började sällskap med en konservativ man för att bejaka sin kvinnlighet, skulle gifta sig med honom.. men backade ur i sista stund. Utan att ta ställning till något av de teman som behandlades i filmen, så tycker jag att den var väl gjord. Den tog upp många frågor som jag kan tänka mig att unga kämpar med. Samtidigt sa också den konservative unge mannen till sin blivande svärmor, den kvinnliga biskopen, att det finns regnbågsmässor och Tomasmässor osv. Så varför inte konservativa mässor... Som sagt, filmen tog upp intressanta teman som man kan begrunda om man har lust. Men nu ser fru Nizzan att klockan är så mycket att hon måste gå och lägga sig.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider