Påsklördag

Så har man avklarat en påsklördag igen. Skärtorsdagen gick åt till städning, huvudsakligen, klädvård mm. Hann också med att hämta en gymnasiebok i stan och  vara på gymmet en timme. Långfredagen blev lång, men trevlig. Hade goda vänner på besök, så det blev bara en kort promenad i stället för den långpromenad jag hade tänkt mig. Så nu blir jag inte motionslicentiat på jobbet i år, heller. Å andra sidan så skulle jag ändå inte ha nått upp till behövligt antal motionspoäng för att bli licentiat. Får sikta in mig på magistergraden i år igen.

Påsklördagen har gått åt till en promenad och till att ta emot påskhäxor. De första fyra mötte jag, när jag var på väg ut. Vände hem igen, för att de skulle få sitt godis. När jag kom från min halvtimmespromenad, stod två herrar och knackade på. Ytterligare en stund senare kom tre till. Och så ännu en stund, så kom en till. Men hoppsan! Det var ingen påskhäxa, det var ett Jehovas vittne, så jag blev smått chockad. Jag erbjöd henne inte godis. Och tackade nej till att hon skulle läsa ett bibelställe för mig. Jag var i kyrkan i söndags och jag läser alltid Bibeln själv då och då och jag ber min aftonbön. Så jag ansåg mig inte behöva undervisning i de frågorna av någon som dessutom inte anser att min tro räcker.

Nå, därefter kom ytterligare två påskhäxor och så ännu tre. Nu ikväll har jag och Herr Nizze varit ute och sett på påskbrasan. Jag tror inte det blir någon eldsvåda. De hade vattensprinkler igång och en vattentunna. Men vi var inte långvariga. Och nu säger Nizzse 1 att han ska ut på egna vägar. Just som jag tänkt slå mig till ro. Men jag är ju tonårsmamma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider