Trött och sur

Nizze 1 återvände lyckligen från Tyskland och hade inte blivit hemskickad för dåligt uppförande. Lärarna hade varit nöjda med eleverna, så det nattliv som säkert förekom (ja, jag har också varit ung - fastän jag var så oerhört exemplarisk) störde inte, tydligen.   Jag var 15 när vi var på lägerskola till Dalarna. Jag minns fortfarande att vi hade ett antal lärarstuderande med oss i vårt rum, och de vaktade oss som hökar. Vi avundades dem som "bara" fick ha våra vanliga lärare med sig. Jag har inte något minne av att det skulle ha varit några bekymmer. Jag minns också en enda kväll när vi var in till Rättviks centrum. Säkert var vi som var födda på 60-talet oerhört exemplariska. Hörde efteråt att det var slut på lägerskolorna ett tag, för att eleverna var så bråkiga....Men det måste vara fel. Vi gjorde ju inget galet.....

Hur som helst. Jag var oerhört glad att se honom igen, och vid hemkomsten berättade han och var riktigt social. Nu har han igen kommit in i vanliga banor och är mest sur, när man tilltalar honom.

Och som om det inte skulle räcka, så är JAG trött och sur. Var på gym efter jobbet och tog ett lugnt pass. Jag borde ha slitit så svetten lackade, men jag vet inte om jag är på väg att bli sjuk, eller om det är någon allergi - så jag vågade inte. Tror jag hade pulsen kring 130 som högst. Jag brukar nog försöka köra något pass med pulsen upp till 160 annars.

Här hemma har jag inte orkat städa, fast jag borde tvätta fönster. Allt är bara tråkigt och eländigt. Nå, det lär bli fart på mig på första maj, för den andra maj dyker tysken Lukas upp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider