En innehållsrik dag

Familjen Nizzan åkte iväg till Vasa i morse för att se på paradmönstringen vid inre hamnen i Vasa. Nizze 1 skulle delta i paradmönstringen. Beväringarna på denna bild är från Nylands Brigad. 
I väntan på att Nizze 1 skulle få permission, hann vi se på fartyget Uusimaa. Det var ganska många andra som ville se det.
När han sedan fått permis, besökte vi svärmor på bäddavdelningen och sedan körde vi hemåt. Vi tänkte äta på Tesses Grillcafé, men där var det så mycket folk, att väntetiden var 40 minuter, minst. Det betydde att vi körde hem och lagade snabbmat hemma. Det gick bra, det också.

Ikväll, efter att Nizze 1 åkt till stan med en kompis, åkte jag till Laestadianernas sommarmöte och träffade lite bekanta. Det är nog en intressant tillställning när man inte vuxit upp i den. Nattvardsgudstjänsten tar ett par timmar. Denna gång gick jag ut, eftersom jag sökte mina bekanta. Och ute gick folk omkring och pratade, drack kaffe... Via högtalarna kunde vi sedan höra på slutet av gudstjänsten. Det är mycket socialt i dessa möten och jag tycker det är fint att man både kan höra det andliga och umgås med vänner.

I morgon ska jag kanske fara med mamma till Fornstugan på hembygdsfest en stund.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider