Vecka 3

Så har då vecka 3 inletts. Vecka 2 avslutades med att jag INTE for med mamma på Hembygdsfest. Hade tänkt vara med en stund och sedan fara hem och säga hej åt US Nizze 1 innan han åkte iväg till Dragsvik. Men mamma ville inte och jag var lika glad. Det gav mig tid att cykla iväg för att träffa mina vänner på LFF:s sommarfest igen en gång. Vi hann prata så lite på lördagen.

Idag har jag inte gjort så mycket, egentligen. Var ute på åkern och rensade undan litet ris innan grannen ska köra slåtterkrossen där. Och vad hittade jag? Jo, tre vattenflaskor och en röjningskniv. De hade alltså legat där sedan hösten.
Det var litet lustigt. Det finns en viss herr Nizze, som anser att jag slarvar bort en massa saker. Jag kan dock garantera att det INTE är jag som lämnat dylikt efter mig. Inte den här gången.

Jag har också varit ute och röjt bort en del ogräs. Vädret har varit varierande. Nu är det riktigt fint, men det regnade mitt på dagen. Jag har bestämt mig för att sköta  innejobb när det regnar och njuta när det är vackert. I dag blev det både och. Känns litet hemskt att jag påbörjat tredje semesterveckan. Jag har sovit dåligt och grubblat på en massa saker som gäller jobbet. Sömnmedicin hjälper inte. Och snart har halva ledigheten gått. Sedan ska jag orka till julen. Nej, jag gillar mitt jobb och mina kollegor. Men just nu är det något som är fel. Eller så är det bara så att när man kopplar av, så kommer det där man skjutit ifrån sig fram och kräver åtgärder. Men jag ska försöka ta det lugnt och inte ha det som något måste att storstäda eller hålla bort ogräs. Bara vara. Det är bäst.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider