Resan slut, tillbaka till vardagen...





På fredagen var det min sista dag i Arras. Hade en liten avslutningsdiskussion med kollegerna, men sedan var det dags att hämta väskorna och gå till järnvägsstationen. Hade nämligen hittat ett tåg som gick direkt till flygplatsen på mindre än 50 minuter. Väl framme var utmaningen att hitta gratisskjutsen till hotellet. Det var inte bara att ta första bästa hiss upp till femte nivån. Då kom jag nämligen till taxibilarna. Nå,jag tog hissen ner till plan 4, sökte upp terminal 2 D och åkte upp till nivån 5 igen. Det hjälper litet om man följer instruktionerna som finns på nätet... Och mycket riktigt, en åttapersonerstaxi kom och körde mig till hotellet som låg ca 10 minuters biltur från flygfältet. Miljön var ganska tråkig, men hotellet var lyxigt, fast jag kom undan med ett rätt förmånligt pris. Slutligen tog jag en promenad, solen sken och det var varmt. Då kom jag plötsligt till en liten by, Mesnil Amelot, vars kyrka lär härstamma från 1500-talet. Kvällen gick, jag tog det lugnt, jobbade litet och åt och gick sen till sängs. På lördag morgon tog jag taxin till flygfältet. Jag trodde att jag var i god tid, en halv timme innan check in skulle öppna, men inte.Tjugo personer före mig i kön...NÅ, jag hann bra och flygresan gick bra. Det är bara att konstatera att det är borta bra, men hemma bäst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider