Trött på torsdag

Trötta fötter, trött i huvudet men ganska nöjd. Så inledde jag bloggen den 12 maj. Av någon anledning försvann allt jag skrev..
Började dagen kl. 9 med att träffa en ung dam som arbetar med det som vi i Finland kallar AHOT: det vill säga validering av kunskap som inhämtats på annat sätt än genom studier. Det var mycket lärorikt. Efter det hade jag ledig tid så jag besökte Carriere Wellington, dvs. Gångar under jorden där 24 000 brittiska soldater gömde sig inför ett anfall i april 1917. Dessutom användes gångarna som skyddsrum under andra världskriget.

Jag shoppade sedan lite, hittade slutligen en del jag ville ha. Dessutom lyckades jag få en skymt av president Sarkozy som besökte staden. Därefter besökte vi ytterligare gångar under stadshuset. Jardin des Boves kallas det. gångarna har inretts med blommor och en utställning utgående från Jules Verne. på kvällen deltog jag ytterligare i en lektion i franska och dagen slutade med att jag köpte ett par skor och åt på hotellet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider