Dag 3

Tisdagen gick i städandets tecken. Vädret var perfekt för att tvätta fönster på utsidan. Däremot var det inte lika perfekt för att tvätta fönster på insidan. Jag fick det gjort i alla fall. Därtill lyckades jag städa vårt sovrum på vinden. Ytligt, visserligen, men det där med att gå igenom alla skåp och lådor måste jag nog spara. Annars är jag helt slut på konfirmationsdagen.
Gårdagskvällen tillbringade först med att sova ett par timmar, sedan springa 2 km med en kilometertid på löjliga 6.45. Alltså hallåå. Varför anmälde jag mig till klassen med tidtagning i Esse Run? Om jag inte orkar springa hårdare på en 2 kms runda, hur ska jag då orka springa 4,5 km? Det värsta är att jag vet att jag borde fixa drygt 2 km på 12 minuter, eftersom det var mitt resultat i Coopertestet i höstas. Nå, det om den parentesen. Några timmar i går natt tillbringade jag tillsammans med en annan mamma på Pörkenäs lägergård, som "nattvakter". Jag hoppas att inte ungdomarna gjorde alltför många hyss sedan vi åkte därifrån vid 2-tiden. Då verkade det lugnt, åtminstone. Och vackert.
Idag är jag litet groggy efter gårdagen. Hade tänkt sova länge. Vaknade i alla fall kl. 8, försökte somna om. Halv tio ringde telefonen. Tur att det inte syntes hur jag såg ut, när jag tog i telefonen... yrvaken etc. Trots yrvakenheten har jag ju vinden färdigstädad. Så, nu återstår att laga lunch och fundera på vilken av uppgifterna jag ska pricka av på listan. Ute regnar det, så det är vilsamt, åtminstone.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider