Onsdag vecka 4

Den här veckan har varit så varm, att det blivit enbart semester och ingenting annat. Jag bryr mig inte om att åka ut till havet. Varför sitta i bilen för att få trängas med andra, när man kan gå hemma och få vara för sig själv. Jag tycker inte om att sola, heller. Visst är det trevligt med 30 grader varmt på sommaren - då vet man att det är sommar. MEN. Jag har inte fått mina skåp städade. Och vi har inte varit på någon resa, främst för att vi inte har ekonomiska förutsättningar just nu. Jag  beställde nya glasögon, jag ska studera på våren, vi lade nytt golv i pojkarnas rum i våras, ingen av sönerna har något sommararbete, gymnasielitteraturen ska betalas ungefär 3x150 euro på hösten och lika mycket på våren..Det är helt enkelt bra att ha ett reservkapital när familjeförsörjaren ska leva på studiestöd. Så, semestern är inte särskilt spännande i år. Däremot ganska vilsam.

I går besökte vi Jakobs Dagar och det europeiska mattorget. Inte var det väl så mycket att se, men nu har vi åtminstone varit dit. I dag har jag gjort absolut ingenting. Rensat lite, tvättat lite, lagat mat, handlat, strukit kläder - ingenting revolutionerande alltså. Gossarna verkar ha litet tråkigt, men de ville ingenstans heller, så....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider