Vecka 4

Ja, vart for vecka 3? Den bara for. På måndagen var jag och handlade med mamma och så besökte vi Gränlands Horse Show. På  tisdagen var jag till ögonläkaren och beställde samtidigt nya glasögon. Nizzarna åkte till Petalax och stannade där över natten, så jag var gräsänka och hade det rätt lugnt och skönt. Låg på soffan och läste, städade lite, promenerade osv. osv.  På onsdagen var jag med mamma till HVC och samtidigt en runda till stan. Medan det åskade på eftermiddagen läste jag en bok. På torsdagen var jag med mamma till läkaren. På kvällen var jag ute och gick med en väninna och pratade, pratade och pratade. På fredag kväll fick vi gäster och på lördag kväll var vi bortbjudna. På söndag kväll var jag till Jakobsdagarnas öppning, eftersom herr Nizze spelade i orkestern och vädret hade blivit riktigt fint. Det åskade ordentligt både lördag och söndag. I går började alltså fjärde semesterveckan med ett strålande väder. Jag har inte orkat springa de senaste dagarna, det har blivit promenader, eftersom det varit varmt, närmare 30 grader. Har inte gjort så mycket, endast hemsysslor, rensat litet ogräs och dylikt. I dag tog vi en runda till stan och såg på europeiska mattorget som besöker staden. Inte någon hejdundrande semester i år, men jag orkar inte göra så mycket heller. Jag vill bara vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider