Lördag vecka 4

Återigen en vacker sommardag med ca 30 graders värme. Jag har gjort i princip ingenting. Steg upp vid halv 10, gjort normala hushållsbestyr men i övrigt har jag legat ute och läst en bok eller slappat. Nå, nu blev det så att vi får lunchgäster i morgon, så jag borde ha städat. Jag valde dock att göra en efterrätt (crème caramel) och en vinbärspaj till kaffet i stället. Jag säger som förr: det är våra vänner och de dömer mig inte utgående från hur ostädat jag har det.

Verkar som om jag slipper skjutsa sönerna någonstans i kväll. Inte vet jag hur sunt det är att sitta vid datorn  i detta väder, men ingen har talat om någon stadsresa i dag, så jag säger inget. Bara de varma smörgåsarna är klara, ska jag ta en promenad. Temperaturen börjar gå mot 25 nu i alla fall. Eller till och med under. Men nog var det helt otroligt i går natt. Man kunde gå barfota i sandaler klockan 12 på natten utan att frysa. Det var nästan 20 grader ännu kl. 00.05 när vi satte oss i bilen.

Men hur som helst. Det har varit en lugn semesterdag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider