Måndag kväll

Ja, så bestämde vi oss för en resa i alla fall. Jag, som alltid vill ha pengar på kontot hellre än att resa upp dem är förtvivlad, även om jag ser fram emot just den här resan. Min trygghet finns i pengar. Saker bryr jag mig egentligen inte om, jag gråter nästan varje gång jag måste ut med mera pengar än mat och bränsle. Nåja, det är överdrivet - men jag avskyr att inte vara skuldfri. Vad säger det om min personlighet? Samlar jag mig skatter på jorden där inget är beständigt? Den bibelversen tänkte jag på, när finanskrisen slog till. Kanske man inte ska spara på hög, kanske det är så att pengar är till för att användas.

Jag tror jag ska minska på facebooken och börja blogga mera - det känns roligare att skriva längre inlägg med litet djupare innebörd än FB. Det som jag tror jag ska fortsätta skriva om är min vardagstro. Om den nu längre finns.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider