Söndag morgon

Står egentligen och viker kläder, men kunde inte låta bli att logga in på datorn... Vi funderar på att resa litet i sommar och jag försöker hitta billiga resor. Billiga resor för 4 personer. JO tack. Dit jag vill kostar det minst 3000 euro för hela familjen. Utan måltider. Men jag vill till Paris, inte till Mallorca eller Cypern eller Turkiet. Nå, antagligen slutar det hela med en utflykt till Ylivieska sista semesterveckan då skolkläder ska handlas i panik.

I går var det skolavslutning och tårögd såg jag min äldste son avsluta sitt sjätte skolår. Nästa år är det högstadiet som gäller. Fick skällor när jag kom hem, för att jag citerat Kometfabriken i mitt föräldratal. "Du får aldrig ge dig, gör vad du kan för att nån gång i livet bli den som vann. Gör det du tror på, inte tvärtom - du får inte bli som dom." Jag tyckte det passade så väl för den klassen - men sonen tyckte bara det var pinsamt.

Hann också fira ett fadderbarn som blev student. Som tur var, var festen inte så stor så jag hann prata med både mamman och festföremålet.

För övrigt konstaterade min företagsläkare att jag borde försöka tänka på min vikt. Han märkte att jag gått upp 15 kg på 6 år. Det var pinsamt. Men när jag saknar all motivation att leva sunt när det gäller maten - var ska jag hitta energin??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider