Moudl 1 är snart slut

Tack och lov, säger jag. Det har varit en lättnad att inte ha övningslektioner denna vecka. Missförstå mig rätt. Jag gillar att undervisa. Och 13 lektioner är inte hela världen. Men när man sitter och förbereder varje lektion minst fem timmar och ändå misslyckas, blir man litet nedstämd. Speciellt med min långa erfarenhet. Jag vidhåller dock att misslyckandena beror på vissa ramfaktorer:
a) jag är ovan med åldersgruppen
b) det är en konstig situation att hoppa in några lektioner
c) som studerande är man inte lärare och saknar naturlig auktoritet
d) jag har inte lyckats skapa en bra relation till grupperna, vilket jag oftast gör på mina vanliga kurser

Det blir utmanande att hålla lektionerna i Modul 2. Utmanande att försöka vinna  deras förtroende igen. Utmanande att försöka få ihop ett aktionsforskningsprojekt på några få lektioner. Och nu, framför allt, stressar jag med att försöka hitta litteratur om aktionsforskning. Aktionsforskning som berör det jag vill utveckla under modul 2. Nätet är värdelöst ibland. Inget tycks finnas om det jag vill göra. Hur ska jag då kunna göra syntes av forskning på det område jag valt??? Men jag har varit med förr. Så var det också när jag skrev gradu. Och det var långt före Internet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider