Sankta Lucia...

I går fick jag en släng av julstress. Det bakades pepparkakor och sultankaka och så lagade jag kålrotslåda. Det som står på ena barnets önskelista är ännu fjällbullar till julen. De smakar dock bäst riktigt nybakade, så jag har inte bestämt mig för när jag ska laga dem. Kanske det går lika bra att baka bullarna i förväg, frysa ner och värma och sätta på glasyr när de ska serveras. Följden av julstressen är att jag i dag ska ta det riktigt lugnt. Bloggar, kollar litet på FB och så ska jag se sprinten från Davos. Matti Heikkinen var en glad finländsk överraskning i går.

Robinson Karibien följer jag och barnen med. Det blev en smärre familjekris i går kväll, när vi tre bänkat oss framför TV:n och far i huset ville se något "vettigt" program. Det slutade med att ena barnet började fälla tårar, det andra muttrade ilsket och mor i huset satt och virkade och försökte vara neutral. Jag ville ju också se Robinson, men det är ju faktiskt också gubbens TV. Inte bara min, fast jag betalar licensen.... :) Det som fascinerar mig med Robinson är det sociala spelet, hur folk fungerar i extrema situationer. Samtidigt vet jag ju att man i TV tar bort mycket, för att förstärka vissa karaktärer.

Ute är det litet vitt, hurra! Det blir litet roligare att se på Lucia när det är vitt. För något år sedan fick man ha paraply eller regnkläder när Luciatåget passerade. Det var inte särskilt inspirerande. Det är konstigt, hur litet vitt förändrar mycket. Märkte det på min kvällspromenad i går. Man ser mycket bättre med hjälp av snön!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider