Regn i juli

Ja, så har då fjärde semesterdagen gått... åtminstone halva. Veckan har faktiskt gått åt till att ha semester. Midsommaren tog vi det ganska lugnt. Var på besök till vänner på midsommaraftonen. Spelade "När och fjärran", ett Trivial Pursuitliknande spel, som var litet mera geografi-inriktat. Tyvärr förlorade jag och frun i huset. Resten av midsommarhelgen var vi hemma, vi hade besök av en vän till herrn i huset på midsommarannandag.

Måndag: plättkalas med en familj med tre barn. Gossarna sparkade fotboll av hjärtans lust. Ja, barnen är ju inte så små. Äldsta 15 och yngsta 8.

Tisdag: Vi städade förrådsvinden (delvis) och sonen hade en kompis på besök. De spelade också fotboll.

Onsdag tillbringade jag med min gamla mor i Karleby. Skulle köpa kläder till henne, men det slutade med att jag handlade ett par chinos på Aleksi 13 och min mor köpte sina kläder på Halpa Halli.... Halonens besökte vi inte, det kanske skulle ha varit där som hon skulle ha hittat sina favoriter. Vi besökte Eila Helén exclusive på Fabriksgatan. Kläderna var fantastiskt fina, MEN kostade därefter. Om jag flugit i taket när jag sett Aukias och Pukumies' priser är det inget mot vad kavajer och klänningar kostade vid Eila Helén. Men kvalitet var det.

Dessutom var jag och gossarna till hantverkarmarknad i Bennäs och så simmade jag och yngre sonen en stund. På kvällen fick vi besök och damerna fick revansch i spelet "När och fjärran". Litet knäckande är det dock att en 11-åring knäcker Seychellernas och Filippinernas flaggor när man själv inte har en blekblå aning.... Jag följde sedan hem familjen för att få dagens promenad.

I dag torsdag har jag bara latat mig, pga regn och åska. Dammsugit, läst tidningarna, lagat mat och så har jag börjat läsa en bok av Margaretha Sturesson: "Om det så skulle kosta mig livet".

Det var mina första semesterdagar. Nu har vi också fått FPA:s EU-sjukförsäkringskort inför resan.

Ska nu dricka en mugg "Reko"-kaffe, vilket herrn i huset inte gillade....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider