Frankrikes nationaldag

För ett år sedan trängdes vi med tusentals andra längs Champs Elysées för att fira nationaldagen. I dag sitter jag för mig själv - man och barn är hos farmor. Rätt skönt, måste jag erkänna. Har alltså använt den ensamma tiden till att städa huset ganska grundligt. Det tar fem timmar - och då har jag inte tvättat fönster och inte dammtorkat alla hyllor, vinden är ännu ostädad. Har också varit på länk med hunden. Lilla Klinga hälsar också på hos farmor - brodern Gusse som flyttade till Esbo är nämligen där.... Sålunda har jag bara en hund att släpa på. Kom just från frissan och har haft en LÅÅNG eftermiddagspaus. Handla tänker jag göra i morgon. Vi ska ha gäster på kvällen, så förrådet behöver påfyllning.

Nu ska jag gå ut och klippa gräs. Herrarna i huset lär inte komma hem så tidigt att de får det gjort i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider