Semester, furstinnan Charlene och Mika Myllylä

Nu har jag plötsligt bara fyra veckor semester kvar. Nåja, bara och bara...men dagarna verkar bara rusa iväg utan att man gör något speciellt. Vi var ut till Fäboda en sväng för en vecka sedan, åt på Asian Garden eftersom maten och menyn på Fäboda inte tilltalade familjen. Det är en viss skillnad på att betala 16-20 euro för lunch och 8-10 euro. Speciellt när man är 4 personer. Varmt och skönt var det i alla fall i Fäboda och de riktigt stora massorna var ännu inte där. Antagligen var orsaken att semestrarna inte börjat då ännu för de flesta.

På torsdagen städade vi litet och så hade vi ett par bekanta på besök och grillade litet.

På fredag var jag till Pavis på tjejträff. Jag var minstingen i församlingen, eftersom jag ännu inte fyllt jämna år. Konstigt nog ville ingen se mitt ID, jag fick komma in ändå...Tyvärr regnade det och åskade, men trevligt hade vi. När jag var på väg hem, konstaterade jag att sonen ringt. "Kan du hämta mig, det är så dåligt väder." Frågade varför inte far i huset kan hämta, när jag nu hade utekväll. "Han sa att han tagit ett pr öl..." Jojo. Så fick den som varit ute på restaurang köra och hämta sonen på hemvägen. Vill dock understryka att jag druckit bara vatten, som vanligt.

På helgen gjorde vi inget speciellt, var till Vexala till en villa på kvällen. Jag hade helt glömt bort att det var furstebröllop. På söndagen hade jag en vilodag och gjorde absolut ingenting. "Det är något onormalt i huset när du inte städar och är i gång hela tiden", sa tonåringen. Nå, måndagen gick i stället åt till att städa en skrubbb, mangla lakan och annat trevligt. Igår försökte jag mig på att laga crème brûlée, men jag har inte blivit vän med gasbrännaren. På kvällen var vi på sommarteater till Purmo. Kalabalik i Knohult var alldeles perfekt som sommarunderhålling, inget större djup och lyckligt slut.

Lyckliga slut, ja. Furst Albert fick sin Charlene. Eller fick han? Skvallerpressen berättar envist att hon försökt rymma tre gånger innan bröllopet. Min fråga är: Kan man faktiskt i ett fritt land som Monaco ta passet av en kvinna som inte vill gifta sig med fursten? Jag bara frågar. Jag förstår att hon inte kunde säga nej sedan hon var vid altaret, men historierna om att polisen skulle ha tagit hennes pass verkar konstig. Hoppas hon får bra betalt för att stå ut med playboyen...

Mika Myllyläs slut blev allt annat än lyckligt. Den skidåkare jag beundrat så, den skidåkare jag led mest med efter dopningsskandalen... Tänk, att han inte orkade börja om. Var skammen så stor att inte ens de tre barnen fick honom att få sitt liv på rätt köl igen? Mycket tragiskt livsöde. Givetvis självförvållat, men alla finländare hyllade honom när han var mästaren, så man måste väl få känna litet sorg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider