Semestertankar

Sista semesterveckan inleds. Nu återstår 6 futtiga dagar av semestern. Sålunda har jag idag a) stigit upp 9-tiden b) tagit en halvtimmes promenad med hunden c) läst Camilla Läckbergs bok "Fyrvaktaren" d) lagat lunch e) bakat några semlor f) putsat två toaletter samt badrumsspegeln g) legat framför TV:n h) diskat i) tvättat tre maskiner tvätt. Nu försöker jag bestämma mig för om jag äntligen ska komma mig till ån för årets första dopp innan vattnet börjar bli kallare. "Kaldstein" faller visst i natt. Eller kanske jag struntar i det och går och manglar lakan i stället. Eller så fortsätter jag med att se på TV eller så går jag och klipper gräs. Beslutsångest så här i slutet av semestern. Kanske man ska gå och lägga sig i solstolen i stället.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider