Runsas sade

Ja, så stod det i väderrapporten. Här skiner dock solen för tillfället och det regn som hittills kommit har rört sig kring ett par millimeter.

Helgen var varm, förutom lördagkvällen när det åskade och regnade - gav mig en orsak att inte delta i Esse Vattenfestivals grillfest. Den lär dock ha varit bra. Söndagen var varm och vacker. Vi svettades inomhus på en begravning. Det var egentligen tur att vi hade jobb i köket, annars skulle det ha varit riktigt dystert. Det känns så onödigt att en person som inte ens är 60 år ska dö i en meningslös olycka. Men så är livet. Tur att man inte vet vad som komma ska. Som tur var, är ju barnen vuxna och han hade hunnit få se sina barnbarn. Det var en fin begravning med många gäster. 450 på jordfästningen och kanske 350 på minnesstunden.

I går hade jag inget speciellt för mig, var ute på länk, strök kläder, manglade lakan, bakade en liten sats semlor. Sedan åskade det, så det var lämpligt att sitta och läsa en bok. Eftersom det regnade litet i morse bakade jag bullar och lagade en rulltårta.
Nu ska jag väl leka diskmaskin igen, vi har ännu inte bestämt oss för vilken sort vi ska köpa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider