Lördag kväll

Så är då konfirmanden hemma igen. Kvällen som nattvakter gick väldigt lugnt till. Vi fick vara med på aftonandakten, vilket jag tyckte var en fin upplevelse. Jag var riktigt förvånad över hur tysta konfirmanderna var. Sonen ville inte se åt mig, men det förstod jag. Det viktigaste tyckte jag var, att konfirmanderna visste att vi fanns där. Det blev tyst redan före kl. 1. Vi tog några rundor kring huset för att se till att ingen smitit ut genom fönstret. Klockan tre packade vi ihop och åkte hem. Och ungdomarna lär faktiskt ha skött sig väl under hela lägret. Sonen hade dock spytt igår natt, så det var mindre kul, men nu tycks han ha tillfrisknat och sitter vid datorn i ett annat rum.

I TV pågår fotboll mellan Tjeckien och Polen. För andra kvällen i rad åskar det mitt i en match. Få se om även denna match avbryts.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider