Skolavslutning

Så har då vår yngste son avslutat sin skolgång i byskolan. Det var mycket vemodigt. Deras klasslärare talade så vackert om dem,  barnen hade själva samlat ihop till en present åt henne.. Det märktes att det funnits en sammanhållning i den klassen. Så är den perioden i livet över, nästa år är båda barnen i högstadiet.

Senare i dag har jag uppvaktat ett par studenter och nu i kväll ett par som fick yrkesexamen. Ute är det kallt och blåsigt. Enligt mitt schema borde jag ut och springa en halv timme ännu i kväll, men jag har inte bestämt mig för om jag orkar. Det är jobbigt att stiga upp halv sju, köra barnen till buss och skola, köpa blommor och presenter, åka och umgås och dricka kaffe. Nu är jag helt slut.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider