Sommarkväll

Vilken vacker sommarkväll. Ingen blåst, solen skiner, äppelträden blommar, syrenerna och rönnarna håller på att slå ut, medan häggarna efter två veckors blomning ger upp. Det har sina fördelar med svala vårar.

Enda kruxet är myggorna. Började min hopplösa kamp mot kvickroten, bestämde mig dock snabbt för att i år får det bli sommaräng. Annars måste jag hacka upp alla blommor, alla smultron, alla stenväxter, sätta ny jord och försöka få dit allting igen - utan att växterna dör. För mig som är helt ointresserad av trädgårdsskötsel blir det för omständigt. Och jag vet ju efter 17 år att kampen är hopplös. Gift är det enda som hjälper - och då dör allt annat också.

Tog bara en kort promenad också. Myggorna jagade mig. Jag borde väl ha sprungit, men enligt mitt schema har jag vilodag i dag. Av den sköna sommarkvällen när jag tänkt mig att vara ute, blev det ungefär 40 minuter i solen. Jag avskyr myggor.

ag ska ha semester i morgon, men har bokat in zonterapi på förmiddagen och så ska jag vaka över konfirmanderna på lägret på natten. Så det lär inte bli något gjort på fredagen heller.

Nu känner jag mig rätt trött, så jag tror jag ska se om John Blund hälsar på. Borde ju vara utvilad i morgon kväll....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider