Semesterdag 2, halvtid

Jaha, i dag vaknade man kvart före sju för att hundarna ville ut. Och så vaknade man på nytt typ 45 minuter senare för att de ville in. Jag var föga imponerad av hjärtligheten som hundarna visade. Nå, jag somnade på nytt, men vaknade slutligen klockan halv nio. Bara för att konstatera att a) det regnar och b) snuva är på kommande. Jag läste just på Facebook att vännen N som lovat baka tårtor till söndagens konfirmation också är förkyld. Vi håller tummarna att vi båda hålls på fötterna. För ska fru Nizzan baka tårtor blir det till ingenting.
Nå, jag tillbringade frukosten vid TV:n, såg slutet på en löjlig film som jag börjat se på i går kväll och sedan var det dags att fortsätta med bakningen. För säkerhets skull tillverkade jag ytterligare två mussel-räkpajer, en ordentlig sats mockarutor, havrekex och så skulle jag laga solrosfrömuffins. Förra gången jag lagade dem blev de hur snygga och fina som helst, så tanken var att jag skulle bjuda på dem också på söndag. Nå, nog kan det hända att det blir solrosfrömuffins, men jag är inte särskilt stolt över dem.
Konfirmanden har lovat baka blåbärspajer ännu i dag. Tror ni det räcker då?
a) skink- och musselpajer
b) tårtor
c) söta pajer
d) havrekex
e) mockarutor

Eller borde man ännu köpa salladsingredienser.... Nå, i morgon måste jag börja städa. Nu ska jag laga lunch, dricka kaffe och kanske börja med någon städning inomhus. Det är ju ingen vits med att tvätta fönster på utsidan så länge regnet öser ner.


Kommentarer

  1. Ingen fara, jag ska nog vara ordentligt däckad före jag ger upp tårtmakeriet till söndan! Det är inte värre med mig i alla fall, så det ser lovande ut. Själv ser jag fram emot skinkpaj, för dina skinkpajer är alltid så himmelskt goda!

    SvaraRadera
  2. Jag har känt mig svag, men annars inte så farligt. så nog ska det väl bli något kalas!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider